Kiinteistömaailma, sisustuskonsepti

2001

Kiinteistömaailma halusi erottautua kilpailijoistaan ja tilasi konseptisuunnitelman, joka sisälsi myymälän kokonaisuudessaan. Konseptin tuli olla uusi ja rohkea, sen haluttiin erottuvan selvästi kilpailuijoista ja olevan helposti monistettavissa erikokoisiin asuntomyymälöihin ympäri Suomea. Myymälöiden uudistus oli osa Kiinteistömaailman brändin rakentamista 2000-luvun alussa. Yritys halusi tehdä asiakkaan ja kiinteistövälittäjän kohtaamisesta mahdollisimman miellyttävän ja helpon.

Kiinteistömaailman väri oli kirkkaan vihreä, joka valittiin myös konseptin merkkiväriksi. Sisustus kokonaisuudessaan, designkalusteet, tilanjakajat, esitetelineet, näyteikkunat ja valaistus suunniteltiin huolella. Voimakkaana sisustuselementtinä käytettiin myös Jouko Kärkkäisen suunnittelemia seinäelementtejä, muotoiltuja ohutviiluvanereita, jotka ovat veistoksellisia, mutta myös parantavat tilan akustiikkaa.

Kuvat: Patrik Rastenberger

Takaisin Liiketilat ja myyntinäyttelyt